Představujeme náš tým. Seznamte se s Petrem

06. 08. 2021

Petr je náš IT odborník, technický manažer produktů a spoluzakladatel firmy. Co pro něj bylo impulsem se do rozvoje firmy pustit a co všechno stojí za vývojem našich produktů? Nejen o tom si s ním budeme povídat. V rozhovoru se dozvíte mimo jiné i to, jak Petr tráví svůj volný čas a co o něm říkají kolegové. Příjemné čtení! 

16_9_sirka 1200px

Co tě přivedlo k rozhodnutí pustit se s Bárou do rozvoje firmy? Co pro tebe bylo impulsem?

V té době už jsem si delší dobu pohrával s myšlenkou, že bych rád budoval něco vlastního. Dělal jsem tehdy pro jednu firmu asi deset let a říkal jsem si, že by to chtělo změnu. Takže když mě oslovil náš společný kamarád, že by Bára chtěla založit firmu a potřebuje k sobě IT člověka, byl to pro mě impuls pustit se na nejistou cestu. Hezky se to setkalo s mojí touhou něco budovat, takže jsem do toho s Bárou šel.

Jak vypadá tvůj typický pracovní den? Čemu všemu se ve firmě věnuješ?

Typicky odvedu děti do školy a pak otevřu mail (smích). Většinou už brzy ráno koukám, jestli do mailu nepřišlo něco urgentního a tím začínám svůj den. Pak věnuji čas průběžnému řešení drobných chyb a oprav; v podstatě řeším, co je zrovna potřeba. Zpracovávám například požadavky našich projektových manažerů nebo klientů a konzultuji práci s našimi developery, případně jim poradím a pomůžu. No a když se mi podaří tyhle věci odbavit, což se nestává tak často, pouštím se do dlouhodobějších záležitostí, jako jsou například úpravy dotazníků a produktů. Dalo by se tedy říci, že momentálně jsem takový technický konzultant – když se někdo zeptá, poradím.  

Kolik tvého času padne na vývoj nového produktu? Konkrétně například naše novinka, Multifeedback, co vše za tím stálo z tvojí pozice?

Úplně přesně se to nedá říct, každý produkt je jiný a náročnost vývoje se tedy liší. Právě Multifeedback je trochu specifický v tom, že byl dělaný na základě požadavku klienta. Není to úplně typický případ, ale umíme to, jako nakonec všechno :-). V takovém případě postupujeme tak, že nejprve získáme požadavky od klienta a pobavíme se interně o tom, jak moc nám vývoj produktu dává smysl a jaký má potenciál do budoucna. Občas se nám stane, že klient chce něco, o čem nejsme úplně přesvědčeni, že mu bude opravdu k užitku. Pak se s ním bavíme a snažíme se zjistit, co za požadavky stálo a jestli bude výsledek splňovat to, co si klient od produktu slibuje. Potom přichází na řadu techničtější věci, jako je databázový model a programování jednotlivých částí. Já pracuji spíše ve starších systémech a Honza, náš software developer, se věnuje spíše tomu, co lidé ve finále uvidí.

Například na Multifeedback padly přibližně dva měsíce času. Klient měl jasnou představu a vývoj se řídil podle toho. Opravdu to hodně závisí na konkrétním produktu a pokaždé je to jinak. Například diagnostika může trvat déle, protože nemusí mít ze začátku dobré psychometrické vlastnosti. Po pilotním testování nemusí fungovat tak, jak chceme, takže ji upravujeme tak dlouho, dokud nejsme s výsledkem spokojeni.  

V čem jsou podle tebe produkty TCC online jedinečné? 

Každý náš produkt je jedinečný svým vlastním způsobem. Společné ale mají to, že se jim vždy snažíme dát přidanou hodnotu; něco, co klient ne vždy čeká či požaduje a často ani neví, že něco takového chce, ale ve finále mu to přijde super a je za to rád. 

Na naší diagnostice se mi líbí například to, že je cílená. Člověk se může zaměřit na konkrétní kompetence, které ho zajímají při výběru daného kandidáta. Naše průzkumy umí zase poskytnout tzv. „Smart zprávu“, která firmě nabídne kategorie pro zlepšení. I když je celkový výsledek průzkumu zdánlivě bezproblémový. „Smart zpráva“ umí například přivést pozornost na to, že v nějakém oddělení něco skřípe nebo že určitá věková skupina se ve firmě necítí komfortně. Řekl bych tedy, že v každém produktu máme něco unikátního a poskytujeme klientům přidanou hodnotu. 

Z čeho jsi měl/máš za dobu existence firmy největší radost? Co byly podle tebe nejlepší či klíčové momenty?

Asi neumím označit konkrétní milníky či roky, které by mi přišly klíčové; každý rok byl důležitý. Pokaždé mě ale motivuje a těší, když dostaneme pozitivní zpětnou vazbu. Vidět, že naše produkty fungují, přináší klientům užitek a pomáhají, to mě nabíjí a motivuje v naší práci pokračovat. Takže vlastně každá dobrá zpětná vazba je pro mě takovým malým milníkem. 

Co rád děláš ve volném čase? 

Ve volném čase se převážně věnuji dětem, často vyrážíme na výlety; na kolo, na loď, na stěnu, na skálu, kamkoliv. Jsme rodina zaměřená spíš na přírodu než na kulturu, takže se snažíme co nejvíc času trávit s dětmi venku. Kromě toho máme doma malé zoo, protože jedno z dětí je nadšený terarista a druhé miluje kočky, takže máme kočky, agamy, kudlanky, strašilky a tak podobně. Průběžně se o to všechno staráme a chytáme to po bytě, takže to nás taky zabaví (smích). No a když jsem náhodou chvilku bez dětí, většinou plánuji dovolenou s dětmi (smích). Už si ani nedovedu představit, jaké by to bylo nemít děti a mít spoustu volného času. 

Co o Petrovi říkají kolegové?

Petr je můj nejoblíbenější „upír“, on totiž snad vůbec nikdy nespí a je nám i klientům vždycky k dispozici, nikdy nikoho nenechá na holičkách. A rozhodně má co říci nejen k technickému řešení, pořád má nápady „co jinak. A když se zamyslí a zamrká, tak víte, že skvělé řešení přijde hned vzápětí.

Petr je jedním slovem prostě geniální. Nejen, že umí zázraky, ale navíc je také neuvěřitelně rychlý, rozumí úplně všemu a současně je ochotný, rozumný, chápající. Myslím, že díky Petrovi můžeme hrdě říct, že jsme firma s tím nejlidštějším a nejflexibilnějším IT, jaké si naši zákazníci umí představit a také to často oceňují!

Jestli je někdo, kdo opravdu pracuje 24 hodin denně, je to podle mě Petr. Je to vlastně takový „centrální mozek firmy“ :).

Petr je schopný, pracovitý a velice zkušený ve svém oboru. Především svou pracovitostí je příkladem pro zbytek týmu.

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Jaké číslo z průzkumu spokojenosti si máme dát do KPI’s?

24. 06. 2024

Řešíte, jaká čísla z průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality máte zahrnout do cílů či KPI’s manažerů? Jak...

ROZHOVOR – Šimon Pánek, Člověk v tísni: Můžete něco cítit jako manažer a lídr, ale od určité velikosti organizace už to nestačí a věci je potřeba objektivizovat

21. 06. 2024

V roce 2023 jsme realizovali Zaměstnanecký průzkum pro humanitární organizaci Člověk v tísni. Jaké byly výsledky, co...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2024 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.