Jaké číslo z průzkumu spokojenosti si máme dát do KPI’s?

24. 06. 2024

Řešíte, jaká čísla z průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality máte zahrnout do cílů či KPI’s manažerů? Jak přistoupit k výsledkům zaměstnaneckých průzkumů, aby skutečně přinesly zlepšení? Přečtěte si článek Marty Fabiánové – „Jaké číslo ze zaměstnaneckého průzkumu byste si měli dát do KPI’s?“, který nedávno vyšel na HR news.

Výsledky průzkumů ovlivňuje mnoho faktorů

  • Výsledky průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality se často výrazně liší v závislosti na velikosti firmy a kontextu situace.
  • Zkreslení výsledků může způsobit i pouhé posílení týmu o nováčky, kteří tradičně bývají pozitivnější.
  • Někdy může být při opakování zaměstnaneckého průzkumu i mírný posun úspěchem, jindy existuje vysoký potenciál pro zlepšení.
  • Praxe opakovaně ukazuje, že samotné definování konkrétního „čísla“ nefunguje a nestačí.

Jak výsledky průzkumů přetavit do cílů a KPI’s?

  • Definujte konkrétní aktivity, skóry ze zaměstnaneckých průzkumů berte spíše jako dokreslení funkčnosti těchto opatření.
  • Rozklíčujte, která témata jsou „celofiremní“ a která se týkají jen určitého týmu či skupiny pracovníků.

Příklad

Podívejme se na graf z výstupní zprávy konkrétního klienta TCC online, který realizoval Zaměstnanecký průzkum a zaměřme se na otázky, kde je nespokojenost nejsilnější.

Zaměstnanecký průzkum – ukázka z výstupní zprávy TCC online

Cíl pro manažera v podobě „skóru“ by se v tomto případě nastavoval velmi obtížně. Manažer navíc nemusí mít na všechny oblasti stejný vliv. Co tedy s tím? Zvolme jednu oblast jako prioritní.  Smysluplné se jeví např. téma zpětné vazby. Manažer ji má nejvíce ve své sféře vlivu a podřízení navíc toto téma hodnotí jako důležité. Jaké kroky můžeme v tomto případě stanovit? Přečtěte si celý článek na HR news.

A co když přeci jen musíte zvolit jedno číslo?

Pak dává smysl zvolit návratnost. Míra návratnosti vyjadřuje, kolik % zaměstnanců se do průzkumu zapojilo. Vysoká míra návratnosti pak zaručuje, že máme zpětnou vazbu opravdu od naprosté většiny zaměstnanců a je relevantní.

A jaká míra návratnosti je dobrá, obvyklá či vynikající? Opět záleží na řadě faktorů, ale dostaneme-li se nad 80 %, je to skvělé. Ze zkušenosti navíc víme, že i dosažitelné, pokud víte jak na to.

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

ROZHOVOR – Šimon Pánek, Člověk v tísni: Můžete něco cítit jako manažer a lídr, ale od určité velikosti organizace už to nestačí a věci je potřeba objektivizovat

21. 06. 2024

V roce 2023 jsme realizovali Zaměstnanecký průzkum pro humanitární organizaci Člověk v tísni. Jaké byly výsledky, co...

Podcast Ecommerce Bridge: Jak se nezklamat při náboru

20. 06. 2024

„Výběr správných lidí na jakoukoli pozici je často velmi náročný. Několik kol pohovorů, testovací zadání, nakonec přijmete...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2024 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.