HRko 2024 – jaký byl osobnostní profil účastníka?

14. 11. 2024

I letos jsme se vypravili na HRko do Ostravy a stejně jako v minulých letech jsme pro návštěvníky připravili překvapení. Účastníci HRka si tentokrát mohli zdarma vyplnit náš nejoblíbenější dotazník – Multifaktorový osobnostní profil ve verzi PREMIUM. Získali tak příležitost vyzkoušet naše psychodiagnostické metody na vlastní kůži, zmapovat ihned svůj osobnostní profil, a navíc mohli také vyhrát cenu, jakou svět opravdu neviděl. A my jsme zase mohli sesbírat data o tom, jaké osobnostní typy se mezi účastníky HRka nejvíce objevují.

Z 1000 návštěvníků akce vyplnilo Multifaktorový osobnostní profil PREMIUM zhruba 10 % účastníků. Berme tedy vzorek s rezervou, ale i přesto se pojďme podívat, co nám data říkají.

Jak to tak bývá, neexistuje jediný „profil účastníka HRka“. Návštěvníci byli pestří z hlediska osobnostního nastavení a tedy pravděpodobně i očekávání. Jinak se zavděčíte člověku, který hledá jasné návody a vysokou míru detailu a jinak někomu, kdo si jde hlavně pro zážitky a sdílení zkušeností.

Asi není překvapení, že největší HR akci roku si nenechali ujít převážně extraverti (60 %), pro které jsou z hlediska učebních stylů nejzajímavější interaktivní formáty, pestré aktivity, příležitosti vyzkoušet si věci na sobě, zažít si téma pomocí her a praktických cvičení. Možná i proto se prezenční listiny na různé workshopy zaplnily rychlostí blesku.

Data specificky za účastníky Before párty nemáme, lze ale předpokládat, že zde koncentrace extravertů ještě vzrostla. A na své si přišli také ti s profilací k průbojnosti, pro něž je velkým motivátorem soutěž, možnost poměření sil a nejrůznější výzvy. A že jich tu bylo, ostatně některé trofeje si odnesl i náš tým:)

Převažující profilace k otevírání spolu s aktivitou navíc ještě více akcentuje potřebu kreativity, prostoru pro vlastní iniciativu a možnost si individualizovat obsah (třeba díky výběru z velkého množství témat a vstupů).

Osobnostní profil účastníků HRko 2024

Nejvýraznější a nejsilněji zastoupené persony

Vůbec nejvíce zastoupené profilace z hlediska tzv. „person“ byly mezi respondenty tyto:

Neúnavný vynálezce – pro tento profil je v pracovním stylu typické otevírání a aktivita, jsou to často proaktivní „driveři“ změn a inovací. S touto profilací se v našem vzorku objevilo celkem 45 % respondentů – tato kombinace byla vůbec nejvýraznější a nejsilnější zastoupenou personou.

Přirozený vůdce – pro tento profil je typická extraverze a průbojnost, tedy komunikativnost a schopnost dominovat dění. S touto profilací se v našem vzorku objevilo celkem 40 % respondentů.

Srdečný dobrák – pro tento profil je typické rozhodování skrze cítění a přizpůsobivost, tedy empatie a hledání konsensu. S touto profilací se v našem vzorku objevilo celkem 37 % respondentů.

Optimistický snílek – pro tento profil je typické vnímání reality přes celek a příležitosti, tedy nadhled a optimismus. S touto profilací se v našem vzorku objevilo celkem 35 % respondentů.

Jaké profily na HRku chyběly? 

Relativně málo bylo „průbojných introvertů“, stejně jako lidí, kteří mají vysokou potřebu otevírání, ale v kombinaci se stabilitou. Tyto „tiché síly“ a „kreativní pohodáři„“ tak pravděpodobně spíše zůstali doma. Možná by je na HRko vytáhl někdo z aktivnějších kolegů, ale sami se tolik do akce mimo známé vody nehrnou. HRko je tedy událost evidentně pro všechny, určité osobnostní typy však táhne více.

Suma sumárum, asi nepřekvapí, že akce typu HRka přitahuje především ty, kteří jsou proaktivní a přemýšlí o inovacích, cestách „jak jinak“ a nejvíce energie mají právě ve chvíli, kdy se o věcech diskutuje, hledá se „jak“, hledá se inspirace.

Vždycky nezapomínáme zmínit, že každý osobnostní profil má své výhody i potenciální rizika. Typickou pastí neúnavných vynálezců je, že snadno mohou množstvím nápadů a aktivit zahltit sebe i druhé. Výzvou tak obvykle bývá dotažení a přetavení mnoha inspirací do konkrétní realizace a reálných výsledků, systematický postup a vytrvalost.

Jste-li neúnavnými vynálezci, doporučení pro Vás tak může znít – dopřejte si čas a prostor na debrief HRka, ideálně společně s kolegy, kteří byli také na akci. Zreflektujte si inspirace a vytvořte si plán, jak je promítnete do své praxe.

A příští rok zase na viděnou a vezměte i své kolegy introverty a stabilizátory!

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Jeden svět očima návštěvníků: zpětnou vazbu prostřednictvím Perfeedu poskytlo přes 10 tisíc diváků

01. 04. 2025

I letos jsme s pomocí našeho Perfeedu zajišťovali divácké hlasování na filmovém festivalu Jeden svět. Diváci v pražských...

Barbora Daňková pro HR News: Co dělá z obchodníka dobrého obchodníka?

25. 03. 2025

Dokážete již při náboru spolehlivě identifikovat dobré obchodníky? Jaké předpoklady a kompetence jsou pro úspěšného...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2025 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.