PŘEDPOVÍDÁNÍ VÝKONU POMOCÍ PSYCHODIAGNOSTIKY

03. 03. 2015

Nabrat v dnešní době schopného člověka, který bude firmě přinášet zisk a vydrží v ní delší dobu, tedy se firmě zaplatí, je čím dál těžší. S rostoucím tlakem na výkon a efektivitu náboru i celého HR oddělení je tak potřeba co nejpřesněji již během procesu náboru zjistit, zda je daný uchazeč pro nás ten pravý.

 

Jedním z pomocníků v tomto rozhodování je právě psychodiagnostika, která pomáhá zpřesňovat toto důležité rozhodnutí. K rozhodnutí personalisty a manažera tak doplňuje další objektivní informace.

 

Jednou z možností, jak psychodiagnostiku v náboru využít, je pomocí ní předpovídat (predikovat) výkon a fluktuaci uchazeče. Jak na to? Většina firem má v rámci firemní kultury i náboru určené kompetence, které by měl uchazeč splňovat, aby do firmy “pasoval”. Psychodiagnostika nám pomáhá odhalit, které z těchto kompetencí jsou opravdu ty klíčové pro dobrý výkon a které z nich jsou pro firmu žádoucí, ale již bez vztahu k výsledkům na dané pracovní pozici.

 

Této schopnosti předpovídat výsledky uchazeče se dosahuje pomocí statistických analýz. Opět je to velmi jednoduché. Ve firmě se nejprve seberou data o výsledích jejích zaměstnanců (např. obrat, fluktuace, hodnocení manažera atd…) a zároveň tyto zaměstnanci projdou psychodiagnostikou. Po spárování dat o výkonu a o psychodiagnostice pro jednotlivé zaměstnance se právě pomocí statistiky hledají souvislosti a klíčové parametry pro předpovídání výkonu.

 

Jakmile tedy víme, jaké vlastnosti jsou v dané společnosti klíčové pro dobrý výkon, můžeme v rámci náboru dělat předvýběr a pokračovat k osobním rozhovorům pouze s těmi uchazeči, u nichž víme, že mají dobré předpoklady pro výkon. Tento postup ohromně šetří jak čas náborářů, tak i firemní náklady. Manažeři ve firmě si pak sami mohou u uchazeče určit, zda do něj chtějí investovat svůj čas a zda je to investice, která se jim vzhledem k odhadu výkonu a fluktuace vyplatí.


Jak to konkrétně v praxi vypadá? Případovou studii náboru obchodníků pomocí této metody naleznete na SUCCESS FACTOR INDEX

Potřebujete poradit?

Pavla Kaňková

+420 771 297 711

Blog

Jaké číslo z průzkumu spokojenosti si máme dát do KPI’s?

24. 06. 2024

Řešíte, jaká čísla z průzkumů spokojenosti, angažovanosti a loajality máte zahrnout do cílů či KPI’s manažerů? Jak...

ROZHOVOR – Šimon Pánek, Člověk v tísni: Můžete něco cítit jako manažer a lídr, ale od určité velikosti organizace už to nestačí a věci je potřeba objektivizovat

21. 06. 2024

V roce 2023 jsme realizovali Zaměstnanecký průzkum pro humanitární organizaci Člověk v tísni. Jaké byly výsledky, co...

Došli jste až sem? Tak už máte jen 2 možnosti: VYZKOUŠET KONTAKTOVAT NÁS

© 2024 Všechna práva vyhrazena. TCC online s.r.o.